«تیمپست اندرسون» اهل فلوریدا، یک معتاد است. البته نه معتادی که شما فکر می‌کنید، اعتیاد تیمپست از نوع بسیار نادر است.

خوردن صابون

به گزارش همشهری آنلاین، «تیمپست اندرسون» هر وقت که صابون و پودر لباسشویی می‌بیند، نمی‌تواند خودش را کنترل کند و حتما باید این مواد را بخورد؛ هر چند برای اعتیاد مواد بدتری هم وجود دارد اما این نوع اعتیاد در نوع خود بی‌نظیر است.  تیمپست اندرسون، زمان کودکی‌اش عاشق بوی مواد شوینده بود و هر گاه که مادرش ملحفه‌های تخت را با پودر لباسشویی می‌شست، او فورا به سراغ آنها می‌رفت تا بوی تمیزی را استشمام کند.

این زن صابون می‌خورد | او صبح‌ها که از خواب بیدار می‌شود حتما باید پودر لباسشویی یا صابون بخورد

این دختر جوان آن‌قدر عاشق این کار بود که یک روز فکر نه‌چندان عاقلانه‌ای به سرش زد. او انگشتش را در پودر لباسشویی فرو کرد و بعد آن را به طرف دهانش برد تا مزه پودر را بچشد. این مزه آن‌قدر برای تیمپست خوشایند بود که بعد از آن، دیگر نتوانست از مصرف آن خودداری کند. هر چند می‌دانست که خوردن مواد شوینده برای سلامتی‌اش بسیار ضرر دارد اما به این کار اعتیاد پیدا کرد.

 این دختر معتاد صبح‌ها که از خواب بیدار می‌شود حتما باید پودر لباسشویی یا صابون بخورد. او حتی گاهی اوقات یک تکه از صابون را مانند آب نبات به دهانش می‌اندازد و ساعت‌ها آن را در دهانش نگاه می‌دارد تا آب شود.  جالب اینجاست که او هر وقت به حمام می‌رود، بی‌اختیار به طرف قالب صابون می‌رود و شروع به خوردن آن می‌کند.

این زن صابون می‌خورد | او صبح‌ها که از خواب بیدار می‌شود حتما باید پودر لباسشویی یا صابون بخورد
او در حال حاضر از صابون مایع استفاده می‌کند که به گفته خودش اصلا از طعم آن راضی نیست

شاید فکر کنید که این دختر، تنها برای تفریح و سرگرم کردن دوستانش این کار را می‌کند اما به هیچ‌عنوان این‌طور نیست و او پنج قالب صابون را در هفته نوش‌جان می‌کند.  شش ماه از اعتیاد تیمپست به مواد شوینده می‌گذشت که او به عواقب سوء این کار پی‌برد و تصمیم گرفت تا هر طور شده، اعتیاد عجیب و غریبش را ترک کند. آزمایشات پزشکی نشان داد که او به بیماری «پیکا» مبتلا شده، یک نوع شرایط خاص که فرد در آن تمایل به خوردن مواد غیرطبیعی مانند آهن، گچ و شن دارد.

ابتلا به این بیماری عوامل گوناگونی دارد که یکی از آنها داشتن استرس است.  صرف‌نظر از آنچه که موجب شده تا تیمپست به خوردن مواد شوینده روی ‌آورد، به گفته پزشکان او می‌بایست هر چه سریع‌تر این کار را ترک می‌کرد. قدم اول برای ترک اعتیاد، رفتاردرمانی بود تا او بتواند در مواقعی که نیاز به خوردن صابون پیدا می‌کند، به موضوعات مثبت فکر کند.

 همچنین تیمپست می‌بایست راهپیمایی‌های طولانی‌مدت بکند و از رفتن به مکان‌هایی که در آنجا صابون و مواد شوینده پیدا می‌شود، جدا خودداری کند. هرچند این دخترجوان در تلاش است تا هر طور شده، از مصرف مواد شوینده جلوگیری کند اما در حال حاضر از صابون مایع استفاده می‌کند که به گفته خودش اصلا از طعم آن راضی نیست.  

کد خبر 781412
منبع: همشهری سرنخ

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha